tisdag, december 09, 2008

Ångest är min arvedel

Dexion har en fin färganalys av utbudet på partimarknaden. Jag håller med; vad i hela friden ska man rösta på i nästa val?

Jag fick första valpropagandan igår; ett direktadresserat reklamutskick från Betty Malmberg, moderat riksdagsledamot på östgötabänken. Hon berättade om sina kärnfrågor, mest skolan och förskolan. Vad hon tycker om att staten ska avlyssna all min gränsöverskridande kommunikation fick jag däremot inte veta.

[Uppdaterat: Malmberg heter hon, inget annat]

7 kommentarer:

xor sa...

Om det är till någon tröst så har hon i alla fall svarat på vad hon tycker om IPRED1. Jag publicerade hennes svar på min blog: http://xorbot.blogspot.com/2008/11/svar-p-brev.html

xor sa...

Intressant förresten att du också fick hennes namn fel..

Jörgen L sa...

Leif, du ska rösta lila, om inte för nåt annat så iallafall som en markering!

Leif Nixon sa...

xor: Menvafan. Jag dubbelkollade ju hennes namn, och skrev sen "Malmgren" ändå. Rättat. Tack.

Leif Nixon sa...

Jörgen L: Mja, jag har lite svårt för Piratpartiet. Det är mycket gapande och för lite eftertanke. Kanske mognar partiet med tiden, vi får väl se.

(Jfr miljöpartiet, som gått från ett ganska flummigt enfrågeparti till ett ganska seriöst fullserviceparti som för det mesta lyckas hålla sina jordstrålningsvirrpannor under kontroll.)

Tänk om ett gäng erfarna avhoppare från mittenpartierna kunde starta ett nytt (social-)liberalt parti...

xor sa...

Jag blev inspirerad och skickade ett brev till henne, där jag frågade om FRA.

http://frapedia.se/wiki/Betty_Malmberg

Leif Nixon sa...

xor: Du blev åtminstone inte idiotförklarad. Alltid nåt.

 
MediaCreeper Creeper